fbpx
integracja sensoryczna,  Mała motoryka,  MAŁE DZIECI,  rozwijamy ZMYSŁY,  zabawy logiczne

Z czego to jest zrobione?

 Podczas tej zabawy postanowiłam zapoznać mojego 2 letniego synka z materiałami wykorzystywanymi do produkcji przedmiotów codziennego użytku. Mimo iż moim zdaniem jest to zabawa dla nieco starszych dzieci (2,5 – 4 lata), to synek wykazał niemałe zainteresowanie.

 Przygotowałam kartki z opisem różnego rodzaju materiałów, z jakich mogą być wykonane przedmioty znajdujące się w naszym otoczeniu. Następnie na dywanie ułożyłam przedmioty, których materiał wykonania odpowiadał opisom. Teraz starliśmy się wspólnie oglądać każdy przedmiot, porównywać i układać w odpowiednie miejsca.

 

 

 

Michałek w taką zabawę bawił się ze mną pierwszy raz, więc zdarzały się pomyłki, ale im dłużej trwała zabawa i nauka, tym bardziej zdawał się rozumieć o co chodzi.

 

Dziecko w trakcie zabawy oprócz poznania różnych materiałów uczy się logicznego myślenia, analizowania, porównywania oraz klasyfikowania przedmiotów w zbiory.

 

Nasza zabawa:

 

 

 

6 komentarzy

  • Żaneta Rakowiec

    Ja wczoraj zapoznałam dwuletnią Helkę ze szklanką. Taką ze szkłą-prawdziwną. Zapoznanie trwało wyjątkowo krótko, naczynie poszło w drobny mak, a córa wydawała się być zachwycona widowiskiem. Zaprezentowana zabawa- wygląda świetnie, ale jeszcze trochę poczekam. Przynajmniej do momentu w którym zapomni jak się fajnie szklanki tłucze:)

    • ewawojtan

      Żaneta, dlatego lepiej proponowaną zabawę przeprowadzać w okolicy miękkiego dywanu. Zresztą teraz córka zapewne już będzie kojarzyć szkło z tym, że jest kruche w razie upadku, taki mały eksperyment:-)

    • ewawojtan

      Szkło oczywiście można odpuścić, choć ja jestem raczej za takim bardziej całościowym uczeniem. Ponadto warto pokazywać dziecku i mówić, że coś jest delikatne, albo twarde, zimne w dotyku lub ciepłe, śliskie lub szorstkie. Dziecko porównując materiały rożnymi zmysłami i za pomocą kilku zmysłów lepiej przyswaja wiedzę.

Translate »