Z czego to jest zrobione?
Podczas tej zabawy postanowiłam zapoznać mojego 2 letniego synka z materiałami wykorzystywanymi do produkcji przedmiotów codziennego użytku. Mimo iż moim zdaniem jest to zabawa dla nieco starszych dzieci (2,5 – 4 lata), to synek wykazał niemałe zainteresowanie.
Przygotowałam kartki z opisem różnego rodzaju materiałów, z jakich mogą być wykonane przedmioty znajdujące się w naszym otoczeniu. Następnie na dywanie ułożyłam przedmioty, których materiał wykonania odpowiadał opisom. Teraz starliśmy się wspólnie oglądać każdy przedmiot, porównywać i układać w odpowiednie miejsca.
Michałek w taką zabawę bawił się ze mną pierwszy raz, więc zdarzały się pomyłki, ale im dłużej trwała zabawa i nauka, tym bardziej zdawał się rozumieć o co chodzi.
Dziecko w trakcie zabawy oprócz poznania różnych materiałów uczy się logicznego myślenia, analizowania, porównywania oraz klasyfikowania przedmiotów w zbiory.
Nasza zabawa:
6 komentarzy
Pati
ale fajny pomysł!!!! chyba Wam go podkradniemy :*
AGA
Podzielam zdanie – pomysł SUUUUPER – też go wykorzystam,.
Jesteście skarbnicą pomysłów 🙂
Pozdrawiamy
Żaneta Rakowiec
Ja wczoraj zapoznałam dwuletnią Helkę ze szklanką. Taką ze szkłą-prawdziwną. Zapoznanie trwało wyjątkowo krótko, naczynie poszło w drobny mak, a córa wydawała się być zachwycona widowiskiem. Zaprezentowana zabawa- wygląda świetnie, ale jeszcze trochę poczekam. Przynajmniej do momentu w którym zapomni jak się fajnie szklanki tłucze:)
ewawojtan
Żaneta, dlatego lepiej proponowaną zabawę przeprowadzać w okolicy miękkiego dywanu. Zresztą teraz córka zapewne już będzie kojarzyć szkło z tym, że jest kruche w razie upadku, taki mały eksperyment:-)
Kahlan84
I zawsze można akurat szkło odpuścić 🙂 Super pomysł.
ewawojtan
Szkło oczywiście można odpuścić, choć ja jestem raczej za takim bardziej całościowym uczeniem. Ponadto warto pokazywać dziecku i mówić, że coś jest delikatne, albo twarde, zimne w dotyku lub ciepłe, śliskie lub szorstkie. Dziecko porównując materiały rożnymi zmysłami i za pomocą kilku zmysłów lepiej przyswaja wiedzę.