fbpx

Nauka liczenia – więcej czy mniej?

Comment

DIY matematyka Montessori poznajemy cyferki
            Tym razem postanowiłam z Adasiem trochę się pouczyć. Ostatnio mało liczymy więc wymyśliłam, że z opakowania po bombonierce zrobię naszą maszynkę do liczenia i oznaczania  gdzie jest mniej, a gdzie więcej.

W sam środek wbiłam drucik kreatywny i ułożyłam go w znak większości, który można w zależności od wyniku obracać. Następnie dałam Adasiowi miseczki z różnymi drobiazgami, aby układał po jednej i drugiej stronie kilka rzeczy. Synek liczył je i oznaczał odpowiednią cyferką oraz znakiem większości lub mniejszości.
Oczywiście przed przystąpieniem do naszej zabawy matematycznej wytłumaczyłam Adasiowi co to jest znak mniejszości i większości. Powiedziałam, że to taki głodny stworek, który otwiera buźkę tam gdzie jest więcej. Adaś  oczywiście bez problemu zrozumiał. Bardziej mnie zaskoczył pytaniem:- A co jak jest po równo z obu stron?

Wyjaśniła wtedy, że stawiamy znak równości:-) zabawa była fajna, a przy okazji trochę nauki cyferek, poznaliśmy znaki mniejszości, większości i równości oraz dodawaliśmy i odejmowaliśmy.

nauka liczenia

 

znak wiekszosci mniejszosci

 

wiecej czy mniej

 

nauka liczenia

 

edukacja domowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Translate »