Tęczowe koła

3 komentarze

Mała motoryka poznajemy kolory poznajemy litery zabawy logiczne
Tęczowe koła to doskonała zabawa dla dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym.

Rysujemy duże koło i kilka mniejszych w środku za pomocą cyrkla, lub na komputerze. Jeśli dziecko rysuje samo cyrklem przy okazji ćwiczy małą motorykę- czyli sprawność dłoni i precyzję ruchów. Koła w środku kolorujemy na różne barwy, kredkami, farbami lub wypełniamy kolorem na komputerze.

 

Następnie Adaś wycina nasze tęczowe koła, to również doskonałe ćwiczenie i fajna zabawa dla dziecka.

 

 Pierwsza propozycja, to zabawa w odczytanie hasła.
Na kilku kołach napisałam literki hasła, ponumerowałam je według kolejności i przecięłam koła na pół. Teraz Adaś miał za zadanie dopasować odpowiednie połówki kół, według kolorowych obręczy.
Kiedy wszystkie połówki tęczowych kół
zostały dopasowane, odwróciliśmy je i układaliśmy w kolejności od 1-6,
tak aby odczytać ukryte hasło.
Po odczytaniu liter synek pobiegł do pralki, po ukrytą tam niespodziankę:-)

 

Michałek również był zainteresowany naszą zabawą, jednak jest jeszcze za mały na dopasowanki tego typu. Starałam się pokazać młodszemu synkowi, że z dwóch kawałków po złożeniu powstaje  koło. Pokazałam również, że jedne połówki do siebie pasują, a inne nie. Mam nadzieje, że coś z tego zapamiętał.

 

 

 

Podczas zabawy dziecko uczy się logicznego myślenia, analizowania, porównywania i cierpliwości.

edukacja domowa

 

 Teraz układamy z Adasiem hasło.

 

 

 

Kolejna zabawa tym razem bez hasła.
Przecięłam każde koło na 4 części i zmieszałam wszystkie fragmenty razem.
W taki sposób układanie kół było znacznie trudniejsze, ale synek doskonale sobie z tym poradził.
Zabawę łatwo dopasujemy do wieku i umiejętności dziecka, biorąc pod uwagę:
1. Ilość kół użytych w trakcie zabawy np. trzy, sześć lub nawet dziesięć.
2. Odpowiednie barwy kół wpisanych w duże koło. Możemy pokolorować w bardziej zróżnicowany sposób lub w podobnych kolorystykach.
3. Ilość fragmentów przeciętego  koła np.: połówki kół, ćwiartki lub mniejsze fragmenty.

 

 

koła

 

Na tym zdjęciu widać jak dziecko podczas zabawy pilnie porównuje fragmenty kół, analizuje i dopasowuje je do siebie.

 

 

układanka

 

3 comments

  1. Aleksandra Bzoma

    Witaj! trafiłam tu głosując na najlepszy gdański blog i zachwyciłam się Twoimi pomysłami 🙂 mam trójkę szkrabów, które na pewno będą szczęśliwe kiedy wypróbujemy Wasze zabawy! 🙂 zaczynamy od dziś! 🙂 Ola.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Translate »