Organizer obrotowy DIY z podstawką na książki

1 Reply

dekoracje DIY inspiracje Polecamy wyprawka szkolna zabawy konstrukcyjne
organizer na biurko obrotowy diy

         Rok szkolny rozpoczął się już na dobre, a co za tym idzie pojawiły się już pierwsze prace domowe, projekty edukacyjne czy prace plastyczne. Po kilku latach szkoły ze starszym synem, nauczona doświadczeniem wiem, jak ważne jest jedno miejsce, w którym trzymamy wszystkie artykuły plastyczne i papiernicze potrzebne do nauki. Dlatego przegotowałam w tym roku fantastyczny obrotowy pomocnik i organizer do odrabiania lekcji.

     Pamiętam jak wiele razy w trakcie nauki szukaliśmy gumki, linijki, nożyczek czy temperówki, choć kupuję ich zawsze kilka sztuk. Taka jest niestety natura dzieci, że dopiero uczą się pilnować wszystkiego i odkładać na swoje miejsce. W tym roku podeszłam do tematu niekoniecznie ,,designersko”, ale za to bardzo praktycznie.

       Zobaczcie jak z kilku przedmiotów, które być może macie w domu, przegotowałam dla moich chłopców świetny obrotowy organizer, który ma dodatkowo podstawkę pod książkę lub zeszyt. Dzięki temu w trakcie odrabiania lekcji, nie musi co chwilę się odrywać i szukać potrzebnych rzeczy, a książka podparta na podstawce zdecydowanie uławia czytanie lub przepisywanie.

       Na końcu zdradzę Wam jeszcze kilka fajnych organizacyjnych pomysłów, które ułatwiają nam zapamiętanie wszystkich ważnych wydarzeń, wizyt lekarskich, czy dodatkowych zajęć, lub też  zebrań podczas roku szkolnego.

organizer na biurko diy


Do wykonania organizera potrzebujesz:


  • Drewnianą deskę obrotowa wymiary mojej to 35cm (sprzedawana jako deska do ciast, serów lub pizzy)
  • Słoiki, szklanki lub pojemniki do przypraw (przezroczyste ułatwiają szybsze zlokalizowanie każdego przyboru w organizerze)
  • Podstawkę pod książkę kucharską lub książki
  • Do mocowania elementów organizera Taśmę tesa® Powerbond Super Mocna jest to najmocniejsza z dwustronnych taśm. Zapewnia super dobrą przyczepność do powierzchni litych jak płytki, metal, drewno i większość tworzyw sztucznych – nawet drobne nierówności powierzchni nie są problemem, ponieważ taśma je wyrównuje.
  • Wyposażenie do organizera: kredki, nożyczki, kleje, temperówka, gumki, taśmy, taśmy ozdobne, brokaty, korektor w taśmie, pędzle, spinacze itp.

moje dzieci kreatywnie organizer

nauka czytania, czytanie sylabowe, czytanki z sylabami

         Organizer dzięki obrotowej funkcji nie musi być przesuwany lub przestawiany w inne miejsce wystarczy go obrócić, aby skorzystać z potrzebniej nam funkcji podpórki pod książki, lub znaleźć potrzebą kredkę czy klej.

         Do montażu podstawki na książki, oraz pojemników na naszej obrotowej, okrągłej podstawie użyłam dwustronnej taśmy montażowej tesa, która jest grubsza i mocniejsza od tradycyjnej taśmy dwustronnej, a dzięki temu sprytnemu rozwiązaniu montaż organizera zabrał mi dosłownie kilka minut.

          Najpierw oznaczyłam sobie miejsca, w których chce umocować poszczególne pojemniki, aby organizer był jak najbardziej funkcjonalny i wygodny w codziennym użytkowaniu. Z jednej strony przykleiłam podstawkę na książki i zeszyty, a z drugiej pojemniki. Wyższe na kredki, brokaty i pędzle umocowałam bliżej środka, a przy brzegu znalazły się mniejsze pojemniki.

  • Do podstawki na książki od spodu przymocowałam taśmę montażową tesa® Powerbond Ultra Strong,
  • Podobnie przykleiłam taśmę na spodzie szklanych pojemników.
  • Usunęłam folię zabezpieczającą z taśmy i dociskałam każdy mocowany przedmiot do okrągłej podstawy przez 5 sek.

        Jak widzicie wykonanie organizera jest banalnie łatwe i szybkie, a w praktyce sprawdzamy go już od tygodnia i dzieci są nim zachwycone, a dzięki zachowanemu porządkowi dużo szybciej i przyjemniej odrabia się im lekcje.

ewa wojtan moje dzieci kreatywnie blog

      Wolną przestrzeń pod podstawką na książki wykorzystałam na wysuwany podłużny pojemniczek, gdzie trzymamy nasze taśmy dekoracyjne, korektor w taśmie oraz fantastyczny klej w taśmie, który odkryłam całkiem niedawno.

         Klej w taśmie tesa z wymiennym wkładem działa dokładnie tak samo jak korektory, dociskamy rolkę do papieru przeciągamy, na potrzebnym do sklejenia fragmencie i już mamy umocowany pasek kleju, do którego możemy szybko, łatwo i bez brudzenia przykleić zdjęcie, notatkę czy jakiś obrazek. Uwielbiam takie papiernicze i biurowe gadżety, bo bardzo ułatwiają i usprawniają pracę.

organizer diy

ewa wojtan blog

jak zrobic organizer na biurko

kreatywne dzieci

organizacja w roku szkolnym

organizer na biurko diy

 


Zegar organizujący czas dla najmłodszych dzieci


       Jeśli maci w domu pierwszoklasistę lub jesteście na początku ścieżki edukacyjnej, to warto pomóc dziecku w organizacji czasu. Świetnym rozwiązaniem jest przygotowanie dla dziecka specjalnego zegara.

         Jest to pomysł od lat stosowany w wielu przedszkolach, który ma za zadanie wskazywać maluchom kiedy jest czas drzemki, spaceru, zabawy, obiadku, czy powrotu do domu. Małe dzieci nie potrafią jeszcze myśleć abstrakcyjnie i takie określenia jak: za godzinkę czy za pół godziny są dla nich trudne do zrozumienia. Dlatego zegar z podziałem na kolory wyznaczające rytm dnia, zdecydowanie ułatwi im organizowanie się i odnalezienie w czasie.

         Wskazówka godzinowa zegara wyznacza na kolorze żółtym – czas na zabawę, na pomarańczowym – czas na naukę (odrabianie lekcji), na różowym – czas wolny do dowolnego wykorzystania np.: spacer, bajka, wspólne zakupy czy porządki. Następnie na kolorze błękitnym jest czas kąpieli, a na kończącym niebieskim – pora wieczornego czytania na dobranoc.

       Michałkowi taka organizacja czasu znacznie ułatwia popołudnie i wprowadza pewne stałe elementy dnia, czy wieczorne rytuały, których zachowanie jest dla dzieci bardzo ważne.

        Zegar kupiłam za niecałe 10zł w pobliskim sklepie z dekoracjami do domu. Odkręciłam plastikowy tył zegara tak, aby pokolorować fragmenty tarczy. Potem skręciłam całość, opisałam i powiesiłam w pokoju Michałka. Jeśli nie macie gwoździa w ścianie, a nie chcecie wiercić możecie tak jak ja umocować zegar za pomocą gwoździ samoprzylepnych.

jak nauczyc dziecko zegara

moje dzieci kreatywnie nauka zegara

organizacja czasu dla dziecka

moje dzieci kreatywnie


Znaczniki, wpisy, kolorowe krateczki w kalendarzu


          Zawsze gdy zaczyna się rok szkolny nasza lodówka jest oblepiona karteczkami, rysunkami dzieci i ważnymi informacjami. Żeby nic nie umknęło ważne daty wpisuję w kalendarz ścienny i dodatkowo oznaczam na przykład kolorytowymi płatkami samoprzylepnymi tesa TACK.

          Płatki bardzo łatwo się przykleja i usuwa bez pozostawiania śladów na powierzchni, a dodatkowo można je zastosować ponownie. Bardzo praktyczne jest tez to że są dwustronne i niezależnie od tego, czy są przyklejone pod spodem papieru lub na nim, zawsze zapewniają pewne mocowanie lekkich przedmiotów – zdjęć, obrazków, pocztówek na lodówce, ścianie czy lustrze.

         Płatki są dostępne w dwóch wersjach kolorystycznych niebieskiej i różowej, więc możemy dodatkowo oddzielić różne zadania do zrealizowania kolorami. Ja używam płatków tesa od roku i zawsze świetnie się sprawdzają w swojej roli, a szczególnie podczas roku szkolnego.

organizacja czasu planer

                Jak widzicie czasem niewielkie zmiany, kilka pomysłów i gadżetów może znacznie ułatwić nam organizację codziennego natłoku informacji i zdań. Kiedyś wystarczał mi mały notesik, ale mając rodzinę i co raz więcej nowych wyzwań zdecydowanie preferuję notatki, planery i oznaczania kolorami ważnych dat w kalendarzu ściennym.

              Świetnie sprawdzają się też i pomagają w utrzymaniu porządku wszelkiego rodzaju organizery. Dlatego dziś pokazałam Wam nasz pomysł na organizer obrotowy, który ułatwia nam codzienne odrabianie lekcji i naukę.

organizer obrotowy diy na biurko


Partnerem wpisu jest marka tesa

1 comment

  1. LeonKameleon

    Bardzo sprytne rozwiązanie 😉 Skorzystam, choć nie aby zorganizować kredki dla dzieci itp. ale moje narzędzia 😀 Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Translate »