fbpx
stacja narciarska male ciche
atrakcje turystyczne dla dzieci,  atrakcje turystyczne w Polsce,  narty z dziećmi,  nasze wycieczki,  podróże

Narty w Małe Ciche i Aqua Park w Zakopanym

Już trzeci rok z rzędu wspólnie z dziećmi jeździmy na narty w Polsce. Wcześniej pisałam Wam o Beskidach o dokładniej o Szczyrku i Wiśle. Tym razem postanowiliśmy odwiedzić Tatry i stację narciarską Małe Ciche. To stosunkowo łagodny i bardzo szeroki, a przede wszystkim przyjazny dla rodzin stok widokowy. Nasze wrażenia możecie również zobaczyć na filmie we wpisie.

Dlaczego wybraliśmy akurat stację narciarską Małe Ciche? Inspiracją był kolejny wyjazd Adasia na zgrupowanie narciarskie. Synek już dwa razy wracał bardzo zadowolony po obozie zimowym, więc tym razem mu pozazdrościliśmy i również postanowiliśmy wybrać się na ten stok i poznać go bliżej. 🙂  Tym razem nasz pobyt na nartach był w większości spędzony tylko z młodszym synkiem, a Adaś dołączył do nas dopiero pod koniec wyjazdu.

Co ciekawe nasz wyjazd przypadł na okres przed feriami, podczas trwania roku szkolnego, więc mieliśmy okazję przez tydzień poznać blaski i cienie edukacji domowej. Zabraliśmy ze sobą Michałka książki i na bieżąco codziennie pomiędzy szusowaniem na stoku realizowaliśmy zadania, które były w tym czasie przerabiane w szkole. Moje wrażenia były meeega pozytywne, choć wiem, że tydzień nauczania to nic, ale była to bardzo fajna opcja i możliwość spędzenia cudownego urlopu przed nastaniem ferii zimowych. 🙂

male ciche, zakopane, polana zgorzelisko, hotel tatry, góry

moje dzieci kreatywnie góry

Stacja narciarska Małe Ciche

Małe Ciche to tak naprawdę niewielka Wieś podhalańska. Z górnej stacji jest widoczna piękna panorama Tatr. Adaś co roku podczas wyjazdów na zgrupowania narciarskie zatrzymuje się wraz ze swoją grupą w ośrodku Galicówka, który wszyscy sobie bardzo chwalą. Znajduje się on kilkadziesiąt metrów od dolnej stacji narciarskiej. My postanowiliśmy zatrzymać się w hotelu Tatry przy górnej stacji Małe Ciche, w którym mieliśmy okazję już gościć w letniej porze 5 lat temu. Widoki i klimat tego miejsca tak nas urzekł, że po latach z sentymentem i przyjemnością do niego wróciliśmy.

małe ciche, stacja narciarska

Stacja Narciarska to nowoczesna kolej krzesełkowa i wyciągi orczykowe. Trasy są doskonale przygotowane, codziennie ratrakowane, a wieczorami oświetlone. Na miejscu znajdziecie też wypożyczalnię sprzętu, serwis, szkołę narciarską, sklep sportowy i ofertę gastronomiczną. Największym atutem stoku są piękne widoki na główną grań Tatr co możecie zobaczyć na naszym filmie poniżej. Stacja znajduje się w odległości 12 km od Zakopanego, 9 km od Bukowiny Tatrzańskiej i 9 km od przejścia granicznego na Łysej Polanie.

Ośrodek oferuje łagodne niebieskie trasy odpowiednie dla rodzin z dziećmi. Średnie nachylenie stoku wynosi 17%. Głównym środkiem transportu w ośrodku jest 4-osobowa szybka kanapa o długości 1199 m (213 m różnicy wysokości). Na stoku działa jeszcze jeden 4-osobowy wyciąg krzesełkowy oraz kilka orczyków, i wyciąg taśmowy dla najmłodszych adeptów narciarstwa. Więc każdy może znaleźć coś dla siebie.

małe ciche narty

małe ciche, polana zgorzelisko, hotel tatry

narty zakopane, male ciche, karczma

blogi parentingowe, podroze, dzieci

Zapraszam na film z naszego rodzinnego wypadu na narty

Bądź na bieżąco i subskrybuj nasz kanał na YouTube

Aqua Park Zakopane

W Aqua Parku w Zakopanym znajdziecie wspaniałą zabawę i niepowtarzalne wrażenia. Kilka zjeżdżalni, basen pływacki, jacuzzi, dzika rzeka, wody termalne, piękne widoki oraz dodatkowo sala zabaw, kręgielnia, grota solna, świat saun i fitness Club. My dodatkowo jako goście hotelu Tatry mieliśmy opcję darmowego korzystania z Aqua Paku każdego dnia pobytu bez limitu czasowego. Więc jest to też super oferta, a w szczególności dla rodzin. Warto też wspomnieć, że na skipassy w Małe Ciche również mieliśmy 10% rabatu 😉 Na filmie również możecie zobaczyć kilka minut naszej zabawy w Aqua Parku. Zdecydowanie warto tam zajrzeć także zimą.

aqua park zakopane

Hotel Tatry na Polanie Zgorzelisko

To jeden z najwyżej położonych hoteli w Polsce. Znajduje się na wysokości 1105 m n.p.m. na Polanie Zgorzelisko, w unikalnym miejscu Tatrzańskiego Parku Narodowego, ok. 16 km od Zakopanego. Byliśmy tam latem pięć lat temu, a teraz powróciliśmy zimą, więc poniżej możecie zobaczyć panoramę Tatr właśnie w tych dwóch porach roku. Mnie każda zachwyca, szczególnie jeśli macie ochotę się wyciszyć na łonie natury z dala od miasta, tłumów i codziennego zgiełku.

Ogromnym atutem tego miejsca, oprócz pięknego widoku, jest bliskość stacji narciarskiej Małe Ciche. Jak możecie zobaczyć na naszym filmie z hotelu wychodziliśmy na nartach, a już po dwóch, trzech minutach byliśmy na stoku bez potrzeby ruszania samochodu. To ogromny komfort przy wypoczynku z dziećmi.

W hotelu korzystaliśmy ze śniadań i obiadokolacji. Śniadania były w formie szwedzkiego stołu, więc każdy mógł wybierać dowolnie na co miał ochotę. Obiadokolacje są podawane do stołu. Zupa w wazie, drugie danie oraz deser. Ta opcja bardzo nam odpowiadała. Posiłki były wystarczające dla wszystkich, smaczne i zróżnicowane, więc zdecydowanie polecamy. Napoje nie są dodatkowe płatne i każdy może zrobić sobie herbatę, kawę sypaną lub napić się soku.

Dlaczego to miejsce jest tak niezwykłe?

Hotel Tatry to unikatowe miejsce z niezwykłą przeszłością, którą wciąż można tu odczuć. Wybudowano go w PRL specjalnie dla Urzędu Rady Ministrów (projekt architektoniczny Stanisława Miroszewskiego z 1969 r.). Przez lata był niedostępny dla zwykłych obywateli. Odpoczywali tu i spotykali się partyjni i rządowi dygnitarze. Był wtedy szczytem luksusu, elegancji i dobrego stylu. Jego architektura, meble, wyposażenie, zdobienia i rzeźby nawiązują do świetności tamtych lat.

Wiec jeśli szukacie nowoczesnego luksusu i modnie zaprojektowanych przez architekta wnętrz, to nie jest to miejsce dla Was. Ale jeśli lubicie miejsca z dawnych lat, z niepowtarzalnym klimatem i z nostalgiczną aurą, to warto tu zajrzeć. Nie wspominając o niezwykłym położeniu i widokach, które w szczególności przyciągają tu turystów, którzy są stałymi bywalcami hotelu nawet od kilkunastu lat.

Dziś hotel cały czas swoim wnętrzem nawiązuje do czasów owej świetności, czyli do lat 70 ubiegłego wieku. Chyba wszyscy goście odbywają tu swoistą podróż sentymentalną, a młodsi mogą posmakować klimatu PRL. Powiem Wam, że jak byliśmy tu pięć lat temu i teraz, to nic po za porą roku się nie zmieniło 🙂 a najważniejsze, że my wciąż piękni i młodzi, tylko dzieci co raz większe 😉

male ciche, polana zgorzelisko, hotel tatry

ewa wojtan, moje dzieci kreatywnie

hotel tatry opinie

moje dzieci kreatywnie ewa wojtan