fbpx
nauka kodowania, programowanie dla dzieci, robotyka, moje dzieci kreatywnie blog parentingowy
edukacja w domu,  kodowanie,  nauka kodowania,  warsztaty,  zabawy konstrukcyjne,  zabawy logiczne

Nauka kodowania i programowania poprzez zabawę, czy to możliwe?

            Nauka kodowania i programowania to prawdopodobnie jedna z ważniejszych umiejętności, które przydadzą się naszym dzieciom w przyszłości. Dziś prawie wszystko czego szukamy, znajdujemy w Internecie. Dlatego tak ważne jest rozwijanie u dzieci kompetencji i umiejętności informatycznych oraz zrozumienia języka komunikacji z komputerem. Tylko jak to zrobić w formie zabawy i czy można uczyć kodowania bez komputera?

           Większość uczniów w Polsce tak jak i moje dzieci surfuje po Internecie każdego dnia, a często znacznie dłużej niż powinni. Gry on-line dla dzieci, strony z aplikacjami, komunikatory, śmieszne filmiki, czy kanały na YouTube są dla nich codziennością.

          Jednak nie wszystkie dzieci wiedzą, jak wiele wartościowych treści kryje sieć i jak korzystać z niej w sposób bezpieczny. Sama jestem jak najbardziej, za udostępnianiem dzieciom nowych technologii, ale z głową, pomysłem i w wyznaczonym czasie.

kodowanie na dywanie, nauka kodowania, zabawy w kodowanie, dzieci uczą się kodowania

nauka kodowania dla dzieci

mbot nauka kodowania i programowania dla dzieci, superkoderzy, kodowanie dla dzieci

programowanie i kodowanie dla dzieci superkoderzy


Dlaczego Warto uczyć dzieci Kodowania i Programowania?


              Gdy ja chodziłam do szkoły zajęcia informatyczne dopiero raczkowały i nikt nie wiedział jak w ciekawy sposób i w formie zabawy nauczyć dzieci korzystania z komputera. O Internecie nikt nam wtedy nawet jeszcze nie wspominał. Czasy są jednak inne, wszystko się rozwija i my musimy za tym nadążyć. Nie wyobrażam już sobie życia bez nowych technologii, bo są nam potrzebne każdego dnia. Bankowość, sklepy, urzędy, biblioteki, szkoły wszyscy opierają swoją działalność o Internet, aplikacje i różne programy komputerowe.

           Dlatego warto zachęcać dzieci do poznawania zasad bezpiecznego Internetu oraz przygotować je do odpowiedzialnego korzystania z komputera. Już teraz warto uczyć dzieci w szkołach wykorzystania nowych mediów w sposób pożyteczny i kreatywny. Można to robić poprzez zabawy edukacyjne w grupie i w szkole, gdzie najmłodsi spędzają dużo czasu.

super koderzy zajęcia z programowania dla dzieci

programowanie mbota superkoderzy fundacja orange

programowanie mbota

        Nagraliśmy dla Was kilku minutowy film, gdzie możecie zobaczyć jak ciekawie mogą wyglądać zajęcia komputerowe. Nauka kodowania i programowania w zaprezentowany sposób jest zdecydowanie bardziej twórcza i kreatywna. Dzieci podczas takich zabaw nawet nie wiedzą, ile się uczą, a wszystko przychodzi im z łatwością.

         Wspólnie z chłopcami uczyliśmy się kodować roboty na zwykłych kartach papieru używając do tego tylko kolorowych flamastrów. To świetne rozwiązanie dla młodszych dzieci. Starsze dzieci mogą programować nie tylko to, co robot ma wykonać, ale również przygotowywać mu do wykonania zadnia odpowiednią trasę, planszę, labirynt, czy tor przeszkód.

          Podczas zabawy obserwujemy, czy nasz kod dobrze się sprawdza, co można w nim jeszcze zmienić, ulepszyć lub poprawić. To niezwykle rozwijająca i twórcza zabawa, która sprzyja analizowaniu działań i wyciąganiu logicznych wniosków.


Zapraszam na film #superkoderzy w akcji 🙂



Zapisy do programu MegaMisja i #SuperKoderzy


            Jednym z pomysłów na przybliżenie dzieciom w szkołach bezpieczeństwa korzystania z sieci oraz zapoznania z podstawowymi umiejętnościami informatycznymi są bezpłatne programy edukacyjne realizowany przez Fundację Orange – MegaMisja i #SuperKoderzy.

           To programy nowoczesnej edukacji, które podnoszą cyfrowe kompetencje nauczycieli, a dzieciom pomagają odkryć dobre i bezpieczne strony technologii. Wszystko odbywa się w formie przyjaznej zabawy na podstawie gotowych scenariuszów lekcji, które przybliżają dzieciom w zabawny i przyjazdy sposób język komputerowy. Programy obejmują swoim zasięgiem kilka tysięcy dzieci w całej Polsce i z powodzeniem są realizowane już od kilku lat.

          Kodowanie robotów, tworzenie tras i labiryntów, konstruowanie, nauka logicznego myślenia, współpraca w grupie to tylko wybrane obszary nad którymi pracują nauczyciele podczas realizowania programu MegaMisja w klasach 1-3 oraz #SuperKoderzy dla uczniów wieku 9-14 lat.

fundacja orange nauka kodowania i programowania megamisja superkoderzy

          Do programu może zapisać się każda szkoła podstawowa, więc warto wspomnieć o tym nauczycielom i wychowawcom. Rekrutacja szkół trwa tylko do 15 maja, a zgłaszać się można do dwóch programów edukacyjnych MegaMisja i #SuperKoderzy. Więcej informacji znajdziecie na stronie Fundacji Orange.

          Warto się pośpieszyć, bo w ramach programów nauczyciele otrzymają wsparcie merytoryczne i gotowe scenariusze lekcji, a szkoła nowoczesne materiały edukacyjne: tablety, książki, kolorowanki w programie Mega Misja, lub grant na zakup pomocy naukowych w #SuperKoderach. To dzięki nim dzieci świetnie się bawią i wszystko lepiej zapamiętują, co mogliście zobaczyć na naszym filmie. Sama chętnie bawiłam się z dziećmi zwłaszcza, że tym razem to ja uczyłam się od nich ?

megamisja superkoderzy

programowanie robotów


Partnerem wpisu jest Fundacja Orange

Jeden komentarz

  • Sewziem

    Roboty to świetna sprawa. Ale jeśli dziecko złapało zajawkę, to polecam arduino. Na aliexpress podzespoły jak i mikrokontrolery kosztują grosze a na jego podstawie można zbudować własne układy i roboty. A to już będzie wiele godzin wyjętych z życia. Oprócz programowania będą potrzebne umiejętności konstrukcyjne albo umiejętność pracy w grupie. Myślę, że 8 lat to wystarczający wiek, żeby rozpocząć przygodę z arduino pod okiem dorosłych. Nie trzeba mieć od razu wielkich umiejętności programowania ponieważ są gotowe kody do wykorzystania. Później można je modyfikować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Translate »